martedì 22 marzo 2011

OUR IMPRESSIONS

“Reggio Emilia” yaklaşımını uyguluyor projemizin İtalyan ortak okulu.
Reggio Emilia İtalya’nın kuzeyinde Reggio Emillia şehrinde belediyenin öncülüğünde başlatılmış bir okul öncesi yaklaşımıdır. Loris Malaguzzi öncülüğünü yapmıştır.

“Reggio Emilia” da ortam büyük önem taşımaktadır. Reggio okullarında incelikle estetik biçimde hazırlanmış ortamlar bulunur.
Öğretim küçük gruplardan oluşan öğrencilerin projeler yapmasına dayalı olarak gerçekleştirilir.Reggio okullarında dikkati çeken diğer bir özellik de proje konularına uygun olarak ortamın düzenlenmesidir. Projelerin yaratıcılığı desteklediğine inanılır. Projeler, programlar gibi önceden belirlenmiş tek bir yolu takip etmez. Aksine bir sürü olası yolları ve uygulamaları vardır.

Ortam ve materyallerin yapılandırılmamış olması, şaşırtıcı, açık uçlu ve merak uyandırıcı olması gerekmektedir. Ortam ve materyaller çocukların yaratıcılığını desteklemelidir ve birlikte çalışmaya ve paylaşmaya olanak sağlamalıdır.




Reggio Emilia okullarında yetişkinler ve çocuklar arasındaki sosyal alışverişi kolaylaştırmak amacıyla bütün çocukların ve öğretmenlerin birlikte bulunabilecekleri büyükçe bir alan bulunmaktadır. Sınıflar bu alanın etrafında düzenlenmiştir. Çocuklar ve yetişkinler bir gün boyunca bu alandan geçmek zorundadırlar. Reggio Emilia okullarında dikkati çeken bu alanlara “Piazza” adı verilmektedir. Piazzalar, sınıfların açıldığı bir orta alandır.

"Piazzas are to promote the interaction between students and teachers."


Bu akımı benimseyen okulların girişinde yer alan üçgen çatı biçiminde düzenlenmiş aynalar, konvek ve konkav aynalar çocuğun kendisini değişik açılardan ve değişik durumlarda gözlemesini sağlamakta ve çocuğu düşünmeye yöneltmektedir.

Aynalar çocuklar kadar biz öğretmenlerin de ilgisini çekti :)

"Mirrors are a way for children to get to know themselves and are good for experimenting with new ideas about themselves."




Ortam ve materyallerin yapılandırılmamış olması, şaşırtıcı, açık uçlu ve merak uyandırıcı
olması gerekmektedir. Ortam ve materyaller çocukların yaratıcılığını desteklemelidir ve
birlikte çalışmaya ve paylaşmaya olanak sağlamalıdır.
Okulun içinde bulunan çeşitli doğal materyaller bizleri çok etkiledi.

"Natural materials in class really impressed us."



Reggio Emilia merkezlerinde plastik ya da ucuz oyuncaklara rastlamak pek mümkün değildir. Çoğunlukla sınıfların tabanı ahşap kaplıdır ve sınıftaki oyuncakların çoğu ahşaptan yapılmıştır. Kullanılan materyallerin çoğu doğal ve geri dönüşümlüdür.

Sınıflarda bulunan farklı materyaller geri dönüşüm malzemeleri üreten özel bir fabrikadan okullara bağışlanmaktaymış. Çocuklar erken yaşlardan itibaren doğaya ve geri dönüşüme önem vererek ve bu farkındalıkla yetiştiriliyorlar.

"Recycled materials are to encourage the creativity of the children and are for them to have a different vision."



"The children are in touch with nature in their classrooms."




"Children express themselves symbolically through artistic work, like drawing, painting, or some other form of creative expression. "



Reggio Emilia sınıflarında bulunan panolar çocuklara verilen değerin bir göstergesi ve diğer çocuklarla iletişim kurmanın bir aracı olarak çocukların yaptıkları çeşitli çalışmalarla doludur. Aynı zamanda bu panolar, öğretmenlerin velilere çocuklarının gün boyu zamanlarının çoğunu sınıfın hangi köşesinde geçirdiklerini gösteren bir diyagramı, çocukların çizimlerini ve çocukların gün içinde kendilerine sunulan bazı özel konular hakkında neler söylediklerini dile getiren metinleri içermektedir. Belgelendirme projeyi herkesin takip edebilmesini sağlar. Çocuklara da neler yaptıklarını hatırlatır.

"Documentation allows the children to look over their projects and the parents to see what their children have been working on."




"One of the objectives of Comenius projects is to introduce different cultures and life styles to teachers. We've been a guest to Italian food in a very warm house with a charming host and many other friends."

0 commenti:

Posta un commento